Sunday, April 26, 2009

Semangat '1 Malaysia' umpama Pepsi Cola - Ustaz Hadi

KOTA BHARU, 26 April - 'Satu Malaysia' tidak lebih sebagai gimik politik. Ini kerana demokrasi berparlimen yang dilaungkan di negara ini seakan-akan tidak mengiktiraf negeri yang bernaung di bawah Pakatan Rakyat.

Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan Barisan Nasional yang menguasai persekutuan tidak mengiktraf demokrasi berparlimen khususnya terhadap negeri yang dimenangi PAS dan Pakatan Rakyat.

"Macam mana hendak dikatakan 'Satu Malaysia', apabila PAS menang di Kelantan, Terengganu dan Perak, mereka tidak iktiraf. Antara usaha dilakukan melambatkan peruntukan kewangan.

"Selain itu mereka melantik Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) sedangkan perlantikan JKKK di bawah bidang kuasa negeri.

"Macam mana dikatakan �Satu Malaysia�. Bahkan apa yang dilakukan BN sekarang untuk berpecah belah, bukan untuk menyatukan Malaysia," katanya kepada pemberita ketika menghadiri satu program di sini, baru-baru ini.[LINK]

No comments:

Post a Comment

Followers

[Lubuk Duit] Menjana PENDAPATAN TETAP dgn modal rm10 shj.Bisnes sms masa kini yg di niagakan secara networking. Daftar malalui sms bila-bila masa & di mana shj. rm10 KEUNTUNGAN 50% sehingga 5 LEVEL di bayar terus keakuan bank anda.SETIAP MINGGU. Maklumat dan komisen akan hantar dr semasa ke samasa.Peserta akan dapat formula RAHSIA WANG segera/flyer dan ruang IKLAN INTERNET selama 3888 hari.Untuk daftar taip myten-7168 dan sms kepada 014-6088404 Tunggu mesej dari admin.Pertanyaan sila tel 09-8444044