Sunday, October 4, 2009

Jalan raya sesak, YB BN guna polis ambil jalan mudah


BAGAN PINANG, 3 Okt - Jalan raya sesak lagi setelah selesai walaupun sesi penamaan calon bagi Pilihanraya Kecil Bagan Pinang telah selesai jam 11.30 pagi tadi.

Sehingga jam 12.00 tengahari tadi, baru Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson lengang dari kedua-dua penyokong parti bertanding.


Kenderaan terpaksa bersesak di jalan raya menuju ke Teluk Kemang walaupun penyokong kedua-dua pihak mula berpusu-pusu meninggalkan tempat penamaan calon mulai jam 11 pagi.


Sehingga jam 12.30 tengahari, kenderaan di kedua-dua arah semakin banyak dan sesak dengan kehadiran bas-bas yang membawa para penyokong BN yang dibawa khas dari luar.


Menurut laporan wartawan di tempat kejadian memberitahu, terdapat sebuah kenderaan mewah berplat ahli Parlimen yang dipercayai daripada BN menggunakan polis trafik yang bertugas untuk mengiringi mereka keluar dari kesesakan lalu lintas, telah menggunakan laluan arah yang bertentangan dengan lalu lintas sebenar diiringi polis trafik bermotor.


Tindakan tersebut sudah pasti melanggar peraturan jalan raya. Malah ramai orang awam dan pimpinan Pakatan Rakyat yang melihat kejadian tersebut terpaksa bersesak-sesak masih lagi sabar mematuhi peraturan lalu lintas.


Sementara itu, ahli parlimen Bukit Gantang, Nizar Jamaluddin juga mesra melambai penyokong PAS lain dari keretanya yang terperangkap dalam kesesakan.


Turut kelihatan beberapa orang pimpinan DAP seperti ADUN Teratai, Jenice Lee dan ADUN Seputeh, Teresa Kok berjalan kaki dari pusat penamaan ke tempat meletak kereta yang sangat jauh sambil mesra menegur penyokong PAS yang berjalan bersama-sama mereka.


Penamaan calon yang berlangsung pagi tadi dihadiri oleh kira-kira 20,000 orang penyokong PAS yang terdiri dari pelbagai bangsa dan agama. Manakala penyokong BN pula hanya 1/10 sahaja daripada kehadiran penyokong PAS.

No comments:

Post a Comment

Followers

[Lubuk Duit] Menjana PENDAPATAN TETAP dgn modal rm10 shj.Bisnes sms masa kini yg di niagakan secara networking. Daftar malalui sms bila-bila masa & di mana shj. rm10 KEUNTUNGAN 50% sehingga 5 LEVEL di bayar terus keakuan bank anda.SETIAP MINGGU. Maklumat dan komisen akan hantar dr semasa ke samasa.Peserta akan dapat formula RAHSIA WANG segera/flyer dan ruang IKLAN INTERNET selama 3888 hari.Untuk daftar taip myten-7168 dan sms kepada 014-6088404 Tunggu mesej dari admin.Pertanyaan sila tel 09-8444044