Monday, August 17, 2009

Permatang Pasir antara takut kalah dengan takut mati

Proses penamaan calon pada hari dalam suasana wabak influeza A H1N1 sedang rancak meragut nyawa rakyat Malaysia. Sehingga kelmarin menteri kesihatan mengumumkan 283 lagi kes baru dilaporkan menjadikan jumlah keseluruhan sehingga ini sebanyak 3,857 kes. Jumlah kematian pula sudah mencecah 62 orang.

Hari ini suasana dipihak BN termasuk Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin (tiga dari kiri) bersama calon BN, Rohaizat Othman (empat dari kiri) mengenakan topeng perlindungan pernafasan.

Selain itu saya mendapati anggota pasukan keselamatan, pekerja pilihan raya dan pengamal media juga mengenakan topeng perlindungan pernafasan sebagai langkah berjaga-jaga.

Lain pula dipihak pimpinan Pakatan Rakyat dan penyokongnya. mereka nampakannya lebih selesa dengan tidak memakai mask, tandanya tidak takut kalah dan tidak takut mati..ceritanya begini...

Sebenarnya inilah fenomena yang dihadapi oleh pendokong yang takut akan kekalahan dan takutkan mati sebagaimana disabdakan Rasul "Hubbudunya wa karahiyatul maut" kasihkan dunia dan takutkan mati.

Mereka takutkan kepada wabak selsema babi sekaligus saya yakin keputusan BN bertanding di permatang Pasir dibayangi oleh satu ketakutan iaitu "takut kalah". Apa lagi banyak pihak sudah berani mengesahkan BN akan kencundang sekali lagi di situ dengan alasan ringkas bukankah itu kubu PAS.

Keputusan BN datang membawa calonnya untuk bertanding di Permatang Pasir adalah kepurtusan yang sangat bercanggahnya dengan penolakannya untuk bertanding di Penanti sedangkan keduanya adalah dalam Parlimen Permatang Pauh.

Satu lagi DUN yang dimenangi oleh BN di DUN Seberang jaya saya kira juga tidak selamat untuk dipertahankan oleh BN sekiranya ada PRK.

Jadi benarlah mungkin andaian saya yang ditakuti oleh BN adalah selesema babi dan kalah, namun mundah-mudahan dengan memakai mask penutup mulut dan hidung boleh mengelak penularan wabak selsema babi, namun wabak penyakit kalah yang sering dialami oleh BN dalam setiap kali PRK amat sukar dibendung oleh BN, virus itu adalah sikap kebencian rakyat kepada BN yang tidak boleh lagi diharap untuk mengurus rakyat dan negara.

Apupun helah yang digunakan BN untuk meraih undi nampaknya makan diri sendiri. Sekali ini isu Anwar penghianat dicanang sedemikian rupa, namun saya yakin isu ini akan mempercepatkan UMNO jadi reput dan dikuburkan, kerana dengan hangatnya isu ini rakyat akan menilai sendiri siapakah penghianat bangsa, adakah Anwar atau UMNO.

No comments:

Post a Comment

Followers

[Lubuk Duit] Menjana PENDAPATAN TETAP dgn modal rm10 shj.Bisnes sms masa kini yg di niagakan secara networking. Daftar malalui sms bila-bila masa & di mana shj. rm10 KEUNTUNGAN 50% sehingga 5 LEVEL di bayar terus keakuan bank anda.SETIAP MINGGU. Maklumat dan komisen akan hantar dr semasa ke samasa.Peserta akan dapat formula RAHSIA WANG segera/flyer dan ruang IKLAN INTERNET selama 3888 hari.Untuk daftar taip myten-7168 dan sms kepada 014-6088404 Tunggu mesej dari admin.Pertanyaan sila tel 09-8444044