Thursday, June 18, 2009

Hamas mohon kerajaan baru Lubnan bina semula kem Nahr El-Bared.


Pergerakan Hamas pada hari Selasa mohon kepada kerajaan baru Lubnan agar membina semula kem pelarian Nahr El-Bared dan mengiktiraf hak asasi pelarian Palestin di Lubnan.
Ali Baraka, pegawai Hamas di Beirut berkata demikian dan mahu menjalinkan hubungan persaudaraan dengan semua ahli parlimen Lubnan.Beliau berkata hak pelarian Palestin adalah atas dasar prinsip mereka yang tidak mahu menetap di mana-mana negara dan mahu kembali ke tanah asal. Nasib pelarian Palestin di Lubnan adalah disebabkan penjajahan Zionis dan ini adalah masalah Zionis-Arab dan bukannya Lubnan-Palestin.
Beliau menambah lagi keselamatan dan ketenteraman Lubnan adalah penting dalam perjuangan Palestin dan semua masalah pelarian Palestin boleh diatasi dengan dialog Lubnan-Palestin.
sumber : http://www.imemc.org penterjemah : anonymous

No comments:

Post a Comment

Followers

[Lubuk Duit] Menjana PENDAPATAN TETAP dgn modal rm10 shj.Bisnes sms masa kini yg di niagakan secara networking. Daftar malalui sms bila-bila masa & di mana shj. rm10 KEUNTUNGAN 50% sehingga 5 LEVEL di bayar terus keakuan bank anda.SETIAP MINGGU. Maklumat dan komisen akan hantar dr semasa ke samasa.Peserta akan dapat formula RAHSIA WANG segera/flyer dan ruang IKLAN INTERNET selama 3888 hari.Untuk daftar taip myten-7168 dan sms kepada 014-6088404 Tunggu mesej dari admin.Pertanyaan sila tel 09-8444044