Tuesday, June 16, 2009

Wajah-wajah Penyokong Presiden Mahmoud Ahmadinejad








Sehari dua ini media Barat memberikan gambaran yang pilihanraya Presiden Republik Islam Iran penuh dengan penipuan dan penyelewengan. Naib Presiden Amerika Syarikat, Joe Biden (yang pernah menyatakan kerisauannya ekoran seorang politikus tempatan dituduh meliwat oleh mangsanya) kali ini dengan penuh yakin menyatakan ada yang tidak kena pada pilihanraya Presiden di Republik Islam Iran.

Gambar-gambar rusuhan oleh pengikut pencabar terdekat Presiden Mahmoud Ahmadinejad iaitu Mir Houssein Mousavi muncul merata-rata (lihat di blog http://pedulipalestina.blogspot.com/). CNN, BBC malah al-Jazeera dan al-Arabiya membayangkan keadaan di Tehran adalah di luar kawalan dengan pihak berkuasa mengganas di mana-mana. Semalam petang di Damansara, di hadapan Wisma UN rakyat Iran di Malaysia turut melakukan protes (lihat foto di atas).

Terdapat banyak faksi (fakta-fiksi) dan khabar angin tersebar sehingga mengelirukan pemerhati politik antarabangsa. Benarkah Mahmoud Ahmadinejad seorang hardliner yang langsung tidak mendapat dokongan rakyat kelas pertengahan dan terpelajar? Benarkah pula wanita Iran yang 'moderat' (berskarf dan bukannya bercadur sebagai mana wanita 'konservatif') menolak Ahmadinejad misalnya? Benarkah agaknya golongan muda menolak Mahmoud Ahmadinejad? Benarkah Mahmoud Ahmadinejad tiada pengikut? Benarkah Ayatullah Ali Khamenei pundak 'sistem teokrasi' di Iran telah ditolak rakyat Iran? Inilah helah media antarabangsa yang pintar memanipulasi berita.

Buktinya, lihat foto-foto (30 keping semuanya) di bawah. Wajah penyokong-penyokong 'singa umat Islam' - Mahmoud Ahmadinejad - yang keluar ke jalan raya menunjukkan sokongan mereka. Dan kemeriahan keraian tersebut menjadi lebih istimewa di hari ulang tahun kelahiran Saidatina Fatimah Zahra, belahan jiwa Rasulullah saw.
Sumber: (clik)

No comments:

Post a Comment

Followers

[Lubuk Duit] Menjana PENDAPATAN TETAP dgn modal rm10 shj.Bisnes sms masa kini yg di niagakan secara networking. Daftar malalui sms bila-bila masa & di mana shj. rm10 KEUNTUNGAN 50% sehingga 5 LEVEL di bayar terus keakuan bank anda.SETIAP MINGGU. Maklumat dan komisen akan hantar dr semasa ke samasa.Peserta akan dapat formula RAHSIA WANG segera/flyer dan ruang IKLAN INTERNET selama 3888 hari.Untuk daftar taip myten-7168 dan sms kepada 014-6088404 Tunggu mesej dari admin.Pertanyaan sila tel 09-8444044